Workshop Beter Ondernemen

De wereld verandert in een razend tempo. Ondernemers hebben te maken met een consument die veranderd is, een consument die weet wat hij wil en ook nog eens verleid en verrast wil worden in de winkel. 

Ik Onderneem! wil ondernemers inspireren en enthousiasmeren om met andere ogen naar zijn bedrijf en naar zijn klant te kijken. Wij willen de ondernemer opschudden en bewust maken dat er iets moet veranderen om de klant te blijven boeien en aan de winkel te binden. Een ondernemer heeft verschillende online en offline middelen tot zijn beschikking om zijn klant in zijn winkel of in het winkelgebied te krijgen. Denk aan Social Media maar ook aan samenwerken met collega-ondernemers.

Hoe Ik Onderneem! helpt

Wie bezoekt mijn bedrijf, hoe vind ik mijn klant en hoe gebruik ik Social Media? Hoe ga ik om met reviews en hoe word ik online goed zichtbaar en vindbaar…?

Het koop- en winkelgedrag verandert ingrijpend. Meest opvallend daarbij is dat de consument tijdens de aankoop van een product of dienst steeds meer gebruik maakt van verschillende kanalen door elkaar heen, waarvan webwinkels en fysieke winkels op dit moment de belangrijkste twee zijn.

Er zijn dus veel middelen, zoals sociale media en een website, die ingezet kunnen worden om in te spelen op deze ontwikkelingen. Maar hoe zorg je ervoor dat deze middelen voor je werken en waar haal je de tijd vandaan? Ik Onderneem! helpt je om met deze veranderingen en ontwikkelingen mee te gaan. Het resultaat? Wij verbinden je met jouw klanten! 

Een winkelgebied is meer dan het aanbod. Het gaat om sfeer, emotie en beleving.

Wat is de Workshop Beter Ondernemen?

Wij willen de ondernemer opschudden en bewust maken dat er iets moet veranderen om de klant te blijven boeien en aan de winkel te binden. Een ondernemer heeft verschillende online en offline middelen tot zijn beschikking om zijn klant in zijn winkel of in het winkelgebied te krijgen. Denk aan Social Media maar ook aan samenwerken met collega ondernemers.

Tijdens de workshops staan de volgende thema’s centraal:

  • Klantenbinding; klanten die trouw zijn, die terug komen en hun enthousiasme delen met hun omgeving;
  • Traffic naar uw bedrijf: nieuwe klanten die zorgen voor nieuwe omzet;
  • Naamsbekendheid: van uw bedrijf en van uw producten/diensten;
  • Kwaliteitsslag: verdere professionalisering van uw bedrijf en uw bedrijfspresentatie;
  • Onderscheidend vermogen: voorsprong op ‘collega’s en een stevigere concurrentiepositie.

Hoe pakken we dit aan?

In een reeks van 4 workshops van 3 uur gaan we aan de slag! 

Workshop 1 – De wereld verandert

Tijdens de eerste workshop zullen we u vertellen wat beter ondernemen is en wat de workshops voor u als ondernemer kunnen betekenen. De wereld verandert snel en wij willen u inspireren met de mogelijkheden die deze veranderende wereld u biedt.

Workshop 2 – Ondernemer, u maakt het verschil!

Nu u weet wie uw doelgroep is en wat u wilt bereiken, wordt het tijd om uw boodschap te bepalen. U en uw bedrijf zijn uniek. Wij willen u hier bewust van maken, zodat u uzelf kunt onderscheiden van uw concurrenten.

Workshop 3 – Campagnegericht werken

In deze workshop gaat u de opgedane kennis in de praktijk brengen en staat in het teken van doen! Wij reiken u tips en tricks aan om efficiënt om te gaan met uw tijd.

Workshop 4 – Wat levert het me op?

De vraag die altijd (terecht) gesteld wordt, is ‘Wat leveren mijn inspanningen me op?’. U heeft van tevoren een doel gesteld, nu is het tijd om te meten of u uw doel heeft behaald.

Om goed voorbereid te zijn voor de eerste workshop, starten de deelnemers thuis met voorbereiding die vooraf wordt toegezonden. In de workshops maken ondernemers daarnaast gebruik van hun workshopboek waar opdrachten in staan. Voor elke workshop dient huiswerk gemaakt te worden, zodat tijdens de workshops meer tijd, energie en aandacht voor de ondernemers en hun input is.

Tijdens de laatste workshop willen wij nogmaals benadrukken dat Het Nieuwe Ondernemen draait om de combinatie tussen de online en offline omgeving. Uw serviceniveau is daar bijvoorbeeld een onderdeel van en dat willen we graag toelichten.

Welke gebieden gingen je voor?

Aan de slag

Wij geloven in maatwerk en dat de kracht van het individu vanuit samenwerking wordt vergroot. Welke uitdagingen en kansen spelen er in jouw gebied? We bespreken graag persoonlijk en vrijblijvend wat we voor jouw gebied kunnen betekenen. Neem contact op met één van onze experts.