Trainingen van Ik Onderneem! (gratis)
Wij merken dat ondernemers vaak opgaan in de waan van de dag. Zelf in de winkel staan en focus leggen op dagelijkse activiteiten neemt veel tijd in beslag.
Door juist tijd te nemen om nieuwe inzichten te verkrijgen, ontstaan verbeteringen in de bedrijfsvoering voor de korte en middellange termijn. In ons cursuspakket behandelen we een aantal centrale thema’s waarmee vrijwel elke ondernemer te maken heeft.

De ontwikkelingen en gebeurtenissen van de afgelopen tijd (inflatie, technologie, online, corona, oorlog) hebben de nodige impact op winkelgebieden. Hoe blijft het gebied relevant en interessant voor bezoekers? Het is nodig in te zetten op de vitaliteit en toekomstbestendigheid van het commerciële aanbod. De ondernemers in het winkelgebied zijn daarin cruciaal.
Voor ondernemers is het essentieel om in te spelen op alle veranderingen en hier de bedrijfsvoering op aan te passen. Je kan als ondernemer niet stil blijven staan! Om ondernemers hierin te ondersteunen en te begeleiden, biedt Ik Onderneem! in samenwerking met Van Kraaij Educatie een aantal praktijkgerichte trainingen aan.
De trainingen
Elke cursus bestaat uit twee modules van een halve dag, waarin de leerstof, inclusief voorbeelden en vertaling naar jouw praktijk, worden behandeld. Tussendoor ontvang je opdrachten om uit te werken.
Je ontvangt na de cursus hulpmiddelen om de eigen strategie én de toepassing ervan in de praktijk, verder vorm te geven na de cursus.
Aanmelden voor méér dan éen cursus is mogelijk. Je kunt je voor zoveel trainingen inschrijven als gewenst. Voor het afronden van je inschrijving is een geldig legitimatiebewijs vereist.
De digitale consument – van online naar je fysieke winkel
De eigen website, Google, Facebook, Instagram, Bitcoin. Hoe pas je de onlinewereld toe in je huidige bedrijf? Wat heb je al en waar kan je een sprong voorwaarts maken? Aan het eind van deze cursus weet je waar je heen kan en wat daarvoor nodig is.
Meld je direct aan voor deze cursus >>
De winkel 2.0 – hoe fysiek aanwezig zijn loont
Waarom is jouw fysieke winkel beslist de moeite waard? Het sociale aspect van winkels en winkelgebieden neemt toe. Sfeer, beleving en een unieke ervaring creëren, spelen daarbij een grote rol. Deze cursus speelt in op deze elementen.
Meld je direct aan voor deze cursus >>
Ken je klant – hoe je loyale klanten verdient
Wie is jouw (ideale) klant? In deze training leren ondernemers zich te richten op specifieke doelgroepen van hun winkel of product. Dit stelt je als ondernemer in staat om effectiever en efficiënter passende en loyale klanten aan je te binden.
I.v.m. beperkte interesse wordt deze cursus niet meer aangeboden
Need to have – waarom emotie van prijs wint
In deze training is het de bedoeling om ondernemers te laten inzien, dat je door prijsaanbiedingen geen loyale klanten aan je bindt. Richt je daarom op de emotie: het gevoel en de meerwaarde door het gebruik van de consument.
Meld je direct aan voor deze cursus >>
Trainingsschema
Het trainingsschema ziet er als volgt uit:
Ken je klant | De winkel 2.0 | De digitale consument | Need to have | |
Eerste trainingsdatum | Vervalt | Dinsdag 1 november 18.30 – 22.00 uur | Dinsdag 8 november 09.00 – 12.30 uur | Woensdag 9 november 18.30 – 22.00 uur |
Tweede trainingsdatum | Vervalt | Dinsdag 15 november 18.30 – 22.00 uur | Dinsdag 22 november 09.00 – 12.30 uur | Woensdag 23 november 18.30 – 22.00 uur |
Vragen?
Door een subsidiaire tegemoetkoming zijn de trainingen geheel kosteloos!
Heb je nog een vraag over de cursus, die met bovenstaande informatie niet beantwoord wordt?
Vul dan hieronder je gegevens in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Let op, dit formulier geldt niet als aanmelding voor de trainingen. Je kunt je via de links bij de individuele trainingen aanmelden.