Crowd management

Op basis van live druktebeelden

Warmte beelden van drukte in de stad

De winkelgebieden zijn weer open, onder voorwaarden, maar het mag weer. Er zijn veel berichten over positieve ervaringen, maar we zien helaas ook de minder positieve verhalen. Veel te drukke winkelgebieden op piekmomenten waarbij het lijkt alsof de consument even helemaal vergeten is dat de beperkende maatregelen komen door de coronacrisis en dat deze er ineens niet meer toe doet. Realiteit is dat de 1,5meter economie voorlopig nog onder ons zal blijven en we hiermee hebben te dealen.

Wij geloven, net zoals onze regering, dat er een hoop verantwoordelijkheid bij de consument neergelegd kan worden. Zij moeten dan wel de juiste informatie hebben om een goede afweging te maken. Dit verandert de gehele aanpak van crowd management. De stelling van Ik Onderneem! is vrij eenvoudig maar hoogst effectief. Af van het keuzes maken vanuit een onderbuikgevoel en naar het maken van keuzes en handelen vanuit data. Met live druktebeelden die de consument, ondernemer, handhaver en gemeente de mogelijkheid geeft op tijd te schakelen en het zich niet te laten overvallen.

Live druktebeelden zijn bedoeld om een beeld van de drukte in het winkelgebied te geven, zoals we ook gewend zijn op de snelwegen via Google Maps, Apple kaarten, Waze etc. Het is de eerste stap naar binnenstadsmonitoring en een smart city. Ik Onderneem! heeft in verschillende steden geholpen met het opzetten van een ‘Smart City- concept’ en zo de nodige kennis opgedaan om uw winkelgebied te helpen bij de realisatie hiervan. Lees hier meer over op onze projecten pagina van Roosendaal op www.ik-onderneem.nl.

Voor meer informatie klik hier

Wilt u meer te weten komen over crowd management?

Een veilige & aantrekkelijke binnenstad hoe doet u dat in een 1,5 meter economie?

Download gratis onze whitepaper waarin we u meenemen in wat er komt kijken bij crowd management.