Archief

Categorieën

  • Geen categorieën

Wat is binnenstadsmonitoring

Binnenstadsmonitoring in de praktijk is het plan van aanpak en de realisatie van beheer en (meet)instrumentarium binnen het winkelgebied. Dit is belangrijk als u keuzes wilt kunnen maken op basis van data. 

Binnenstadsmonitoring 

Ofwel het digitaliseren van het winkelgebied wordt vaak gezien als een grote opgave. Hoge investeringskosten, geen duidelijk businessmodel en gebrek aan kennis maken deze opgave groter. Er zijn allerlei instrumenten beschikbaar zonder goed te weten wat dit moet opleveren. Aanbieders van technologie werken vanuit één aanbod waardoor combineren van meerdere bronnen lastig is. Er wordt niet intergraal gewerkt en daar wordt het winkelgebied niet beter van. Daar willen wij verandering in brengen.

Ik Onderneem!

Ik Onderneem! gelooft dat ieder gebied – groot of klein – in staat is een vorm van binnenstadsmonitoring te implementeren. Met onze brede kennis en ervaring op het gebied van data verzamelen en omzetten naar een businessmodel, dashboard implementatie, technologische aanbieders en de synergie tussen allen, helpen wij u bij; binnenstadsmonitoring in de praktijk.

Wat houdt het in?

Inzicht in de drukte op basis van werkelijkheid

De mogelijkheid hier op tijd naar te handelen

Vergelijken met andere periodes

Eigenaarschap creëren ondernemers

Flexibel platform dat uitgebreid kan worden

Een businessmodel waar uw economisch sterker van wordt 

Zien wat marketing acties voorn effect hebben

Ik Onderneem! helpt steden bij het realiseren van binnenstadsmonitoring 

Hoeveel passanten lopen er in uw winkelgebied? Op welke momenten is het er het drukst? Welke acties hebben goed gewerkt om consumenten naar uw winkelgebied te trekken? Via welke route lopen de passanten? En nog veel meer vragen die u ongetwijfeld heeft.<br /> Ik Onderneem! helpt u met het maken van keuzes voor goede binnenstadsmonitoring.

Heeft u inzicht in hoe druk het is in uw winkelgebied? Wanneer de passanten er zijn? Op welke momenten ze komen? Welke routes ze lopen? Wanneer het ``te druk`` wordt in het winkelgebied? Dit is wat live druktebeelden in kaart kunnen brengen. Door het gebruik meetapparatuur worden de passanten in kaart gebracht en in een overzichtelijk dashboard zichtbaar gemaakt.

De veranderingen in het consumentengedrag hebben grote invloed op het bezoekmotief aan fysieke gebieden en fysieke winkels. Bezoek is nog altijd de basis voor bestedingen en bestedingen zijn nog altijd de basis voor een gezonde bedrijfsvoering. Maar hoe maakt u de consument fan en loyaal aan het winkelgebied? Ik Onderneem! helpt